måndag 28 november 2011

Pepparkakan och mögelosten skiljer sig

Ärligt talat är jag lite trött på den fantastiska pepparkakan som gifter sig med mögelosten. Jo, det är gott... men någonstans mellan 1999 och 2011 tappade den sin glans och genialitet. Nu finns det till och med mjukost med blåmögelostsmak, tror det är Kavli som har en sån tub. Så nu är det dags att hitta nått annat gott till pepparkakan och glöggen!
För inte så längesedan fick jag philadelphia uppvispat med lite cremé fraiche och ganska mycket olivolja med citrosmak (!!) över. Detta var riktigt gott på papparkakor. Typ som en dippa.
Ett annat förslag på överraskande pepparkakor lyssnade jag till i förmiddags. Det varUnderbara Clara på P1 som berättade att hon brukar baka pepparkakor och stör på riven stark ost (typ Allerum Präst XO tänker jag mig!) och sen baka lite till. Kan bli intressant! Det låter gott iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar