måndag 21 maj 2012

Jobbet tar tid

Det tar tid att arbeta heltid... Här blir inte mycket skrivet! För mig är nya jobbet det första heltidsjobbet sen mina äldsta grabbar föddes för 20 år sen. Jag har inte ens rätt till deltid längre eftersom min yngsta är över 8 år. Tycker å andra sidan att det känns bra med arbetstiderna ca 7.30-16.00... men visst märks det hemma att min tid är kortare. Bloggandet är en aktivitet som får stå tillbaka...

Inte ens på helgerna har jag a lot of time... Helgen som gick ägnade jag åt att sjunga med riks(kör)festen i Kristianstad. Fantastisk upplevelse! ( här finns bilder... ifall du går in och "gillar" ) En mycket god middag serverades på fredagskvällen tillagad av Jespers Mat och Vin! Mycket gott! Även om huvudrätten hann bli relativt kall så var det imponerande att se tallriksservering till 450 gäster... bland annat med hjälp av ganska många oerfarna tonåringar. (Åtminstone såg de "nyplockade" ut... tallrikarna plockades på ett lite annorlunda sätt och de var kanske inte helt komfortabla med att hälla upp vin. Men de var glada och tillmötesgående - viktigast!)

Och på tal om många gäster, så väntar 8 kg ungnötsben och diverse paryr i en frysbox... Här ska kokas buljong till sommarens bröllop!

1 kommentar:

  1. Vi håller utkik efter nya inlägg när du väl hinner... du levererar så roliga tankar! Att jobba heltid tar tid, precis som att vara föräldraledig. Undrar egentligen vad jag gjorde på all fritid jag hade innan jag fick barn... nu hinner jag iaf ingenting:) Kram!!

    SvaraRadera