torsdag 12 januari 2012

Omvälvande tidsförändring

För mig har det varit en omvälvande terminsstart... Inte nog med att nya Hem- och Konsumentlektioner ska snickras ihop... Jag har dessutom blivit frukostvärd på fritids. Det innebär att jag är först på jobbet kl 6.20

(Det är detta som är det omvälvande!!! Jag behöver alltså gå upp kl 5.00! Och jag som inte brukar lägga mig förren midnatt eller till och med efter... Nu har jag lyckats somna redan vid 22.30-23.00 på kvällen. Ja, detta är stort för mig... ;) ). Nu försöker jag alltså införa nya rutiner. Bloggandet har fått stå tillbaka medan jag pysslar med lägga-om-livet-och-rytmen-grejen.

Och imorgon ska mina elever få göra köttfärssås och pasta. Det blir åtta nya köttfärssåser att smaka av... har redan smakat på sju varianter. Hemma hos oss hoppar jag nog över köttfärssås några veckor framöver :)

1 kommentar:

  1. Har Du egen cateringfirma. Det låter ju stort. Duktigt av Dig. Jag är också en nattuggla så jag förstår vad Du menar. Vid 22 tiden piggnar man ju till igen om man varit lite dåsig tidigare på kvällen. Jag håller på Dig!

    Monika

    SvaraRadera