fredag 9 december 2011

Glimminge Gräddost

Jag tror en ny ost har hittat till ostdisken... Åtminstone har jag inte laggt märke till den förut. En gräddost från Skånemejerier i Kristianstad. Smaken är mycket mild... för att inte säga oerhört, väldigt, otroligt mild. Ni som gillar Gouda har fått en ostkompis till nu. Personligen känns denna osten roligare att köpa än vad Gouda gör... och det beror till en del på att den är närproducerad, men också för att den känns mer som en ost (!) än många andra milda ostar gör. Det är något med grynpipigheten som gör att denna gräddosten känns mer genuin än vad andra milda, släta och lite lätt plastiga ostar gör.

Jag tycker den är väl värd att prova! Mina barn kommer att gilla den... men min plånbok kommer att bli lite ledsen... inte för att den är jättedyr utan för att Gouda är så billig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar