onsdag 7 december 2011

Leila på Tv två gånger ikväll

Är ni det minsta intresserade av julkakor och julgodis... då får ni inte missa kvällens avsnitt av Leilas Jul (från 2007) som går på Tv4 kl 19.25 enligt tidningens Tv-tablå. Någon timme senare går ett nyproducerat program med Leila på 7:an kl 21.00 (och den kanalen har inte jag...). Det kan alltså bli  hur gott som helst efter dessa program.

Här har vi Leilas blogg med massor av ideer.

Jag har tidigare varit lite skeptisk till Leilas böcker och tv-framträdanden. Hon kändes lite dussin och ännu en jätteglad bullbakare. Men jag har ändrat mig efter att jag fått en av hennes böcker i present. Upptäckte att hon har roliga och användbara ideer... mer  och fler än en del andra... Jag har provat flera av hennes browniesrecept och lite annat smått och gott. Speciellt förtjust är jag i browniesarna. Mycket användbart grundrecept! Bl.a. blev det kakor till sonens student i somras ... med svenska flaggan gul och blå - som utropstecken på buffén. Jag fixade också en ny variant till ÅMG med choklad, banan, kola och kokosgojja. Känns alltid kul när man gjort ett recept flera gånger så att man känner sig säker i sina experiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar